kumoh national institute of technology
Networked Systems Lab.

Y.Y. G. Lim, E. S. Lee, and Dong-Seong Kim, "교통류 모델을 이용한 VANET 환경에서의 전송파워 제어기법," Journal of IEEK-SC, vol. 50, no. 1, pp. 187-196, 2013 (N1)
By : 관리자
Date : 2013-04-29
Views : 849

Y.Y. G. Lim, E. S. Lee, and Dong-Seong Kim, "교통류 모델을 이용한 VANET 환경에서의 전송파워 제어기법," Journal of IEEK-SC, vol. 50, no. 1, pp. 187-196, 2013 (N1)


Y.Y. G. Lim, E. S. Lee, and Dong-Seong Kim, "STPC 알고리즘을 이용한 VANET을 위한 전송파워 제어기법,"Journal of IEEK-SC, vol. 50, no. 1, pp. 187-195, 2013 (N1)

Y.Y. G. Lim, E. S. Lee, and Dong-Seong Kim, "Transmission Power Control Scheme for VANET using STPC Algorithm"Journal of IEEK-SC, vol. 50, no. 1, pp. 187-195, 2013 (N1)


요약

본 논문은 차량 네트워크망의 성능개선을 위하여 교통류 모델을 이용한 STPC 알고리즘이 적용된 전송파워 제어기법을 제안한다. 교통량 혼잡 상태에서 차량 간의 전송파워는 메시지 충돌 확률을 증가시키며, 이는 차량 네트워크망의 성능저하 문제의 원인이 된다. 이를 해결하기 위하여, 제안된 전송파워 제어기법의 효용성을 증명하기 위하여 네트워크 모의실험 도구인 OPNet 모델러에서 원홉 지연, 패킷전송성공 확률 및 처리율을 분석하였다. 모의실험 결과를 살펴보면, 제안된 기법은 기존의 고정 전송파워를 적용한 기법보다 우수한 지연감소 효과를 보였고, 차량의 밀도가 높을 때 패킷전송 성공확률과 처리율은 향상되었다.

Abstract
In this paper, we propose a transmission power control scheme for performance improvement of VANET using STPC algorithm considering traffic-flow model . In traffic congestion, a transmission power between car and car increases the collision probability of control messages, which causes the problems to decrease the performance of VANET. The proposed scheme is evaluated by OPNet modeler 16.0 for analyzing its performance and effectiveness in terms of end-to-end delays in hops, packet success probability, and throughput. The simulation result show that the proposed scheme reduces a delay in hops and increases high packet transmission success ratio. Furthermore, a throughput under high density traffic is improved effectively.

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